Jullust med julmust

Ok. Nu är det action som gäller här. Julen är som ni alla vet snart kommen, och snarast måste jag börja planera. Vad ska bakas, hur ska det pyntas, vad ska ges bort i julklappar... Får en sådan otrolig lust att dricka julmust och äta clementiner. Eller nej, jag vill inte äta clementiner. Jag vill trycka i mig clementiner till tonerna av Bjällerklang. Men för husfriden är det bäst att jag lugnar mig lite. Micke blir till och med förnärmad när jag nynnar tipptapp tipptapp tippetippe tipptapp det tystaste jag kan. "Det är tydligen inte jul än". Efter en sådan kommentar fnyser jag så näsborrarna vibrerar och fortsätter nynna, bara någon decibell högre. Micke är killen som gärna väntar med julmustpremiären till självaste julafton, som helst köper julgran dagen innan nyårsafton och som vill sätta upp adventsstakarna i januari.

Nej. Jag lovar. Jag ska inte sätta igång med jul ännu. Det är bara det att jag har en sådan jäkla jullust idag.



I år ska jag nog lägga änglahår på ljusen. Så att det blir så där suddigt ni vet.

Va? Har ni sett någonting så gott? Nygriljerad skinka med ett glas julmust.

Julaftons morgon, 2008.


Kommentarer
Postat av: Anne
2009-10-16 @ 19:20:37 URL: http://annesplace.blogg.se/

Gud vilka härliga bilder. Vi tjuvstartade med Glögg och pepparkakor idag! Gud va gott. När det väl är dags för jul så kommer vi vara aströtta på allt va julmat och julmust heter.....=)

Postat av: Åsa
2009-10-16 @ 19:38:08 URL: http://frurissanen.blogg.se/

Japp där kom julkänslan. Bjällerklang bjällerklang....

Postat av: Minna
2009-10-16 @ 19:43:35 URL: http://unbellodia.blogg.se/

Har också kännt lite jullust.. Redan. Fast för mig är det fortfarande sommar. Knatar till jobbet i sandaler, viker upp jeansen lite och kör med sommargul halsduk trots minusgrader. Väntar liksom fortfarande på den fyraveckors långa sommarsemester som jag aldrig fick. Suck. Men jul ska bli kul :)

Postat av: hanna
2009-10-16 @ 20:15:23

vad ROLIGT att det är nån mer än jag som nynnar julsåger! love it! underbart mysigt ska det bli!

Postat av: Madde
2009-10-17 @ 09:45:46 URL: http://missmadeleine.blogg.se/

Mm Julen, jag längtar jag oxå.. Underbart men Jensan vi får nog lugna oss ett tag iaf :)... Men du snart bara en månad kvar tills vi får sätta upp stakarna och stjärnorna iaf ..myspys :)

Postat av: Madde
2009-10-17 @ 09:46:22 URL: http://missmadeleine.blogg.se/

Du är utmanad kika i min blogg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!