Märklig lunch

Två dagar denna veckan har jag haft märkliga lunchupplevelser.
Måndag. Jag beställer en "vegetarisk pasta". Låter ju gott, eller hur? Kommer upp till lunchrummet, hungrig som en varg kan tilläggas. Sliter upp min matlåda och möts av en märklig syn. Spagetti, lök och champinjoner trängs med varann, och i hörnet av lådan ligger en ensam, kokt potatis. What? Nej, det var inte gott.

Tisdag. "Vegetarisk lasagne" kan väl inte floppa? Lika hungrig som dagen innan rusar jag upp för att njuta av en god lunch. Gläntar försiktigt på locket och ser en god, ostig lasagne. Men när jag tagit en tugga känner jag en smak som inte hör hemma mellan mina pastaplattor. Jo, men visst är det kokt potatis som är nedskivat i min mat.

No more veggo från jobbets matställe.

(Har fortfarande inte funnit sladden så att jag kan föra över bilder till datorn från telefonen. Så ni får använda fantasin och föreställa er mina äckliga måltider.)

Kommentarer
Postat av: Anna
2009-09-05 @ 14:28:44

Stoppar de potatis i allt?? Hmm...

Postat av: susanne
2009-09-06 @ 02:03:07

Låter konstigt??

Postat av: Åsa
2009-09-06 @ 07:30:50 URL: http://frurissanen.blogg.se/

Har de fått massor av potatis över eller?? Det var verkligen skumt med potatis till pasta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!