Leon

Leon har blivit så stor. Är både roligt och lite konstigt att se honom växa upp. Från att ha legat och viftat med sina valkiga armar och ben på en filt springer han nu omkring och kan så mycket. Han talar om för sina morgontrötta föräldrar att det är dags att gå upp, han tar på sig kläder själv, han smörar sin smörgås själv, ja allt kan han själv. Kan sälv! Han har även börjat leka på ett annat vis med sina leksaker. "Leka?" piper han och viftar med sitt lejon framför sin hund. Och sedan leker lejonet och hunden. Dom hoppar, dansar, och åker på bilarna i Leons rum. Det är annat än för ett tag sedan då leksakernas enda syfte tycktes vara att ligga utspridda över hela lägenheten. (Det syftet verkar dom dock ha kvar konstaterar jag när jag blickar ut över vardagsrummet.)


Ja. Filt, filt och filt.

Ingen filt, bara action.




Kommentarer
Postat av: hanna
2010-01-11 @ 18:33:47

ja shit.. det är såna små som får en att inse att man själv åldras i samma takt...

Postat av: susanne
2010-01-12 @ 00:48:15

Nej Hanna, vi åldras inte. Vi blir ju bara yngre och yngre. I allafall när man kommit upp i min ålder, och så länge man inte tittar i spegeln:)

Postat av: jennie
2010-01-14 @ 19:31:16

hanna, jag tycker mig kunna läsa mellan raderna att mamma tycker att du är gammal. kommentar på det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!