Leons varförvarförvarför blir bara mer kom...

Leons varförvarförvarför blir bara mer komplicerat för var dag. "vill t-rex äta mig?" (försöker förklara att det inte finns några dinosaurier längre) "vart var vi när dinosaurierna fanns på jorden?" (hm. Ingenstans. Kommer inte på något mer pedagogiskt än så) "varför fanns vi ingenstans?" (tja... Därför.) "varför regnar det, varför kan fåglar flyga?, varför lyser solen? varför bor maskarna i jorden?". Frågorna haglar över mig, och jag tar tillbaka "därför är inget svar" som jag minns att jag använde flitigt i min barndom. Därför is the word!


Kommentarer
Postat av: hanna
2011-08-19 @ 20:15:45

det är svårt att minnas at man undrade så mycket..

Postat av: Jennie
2011-08-21 @ 13:52:57

Ja... Så fort han lär sig läsa och skriva ska jag visa honom Google:)

Postat av: Karin
2011-08-25 @ 11:37:30 URL: http://karine85.blogspot.com/

Låter som här då. Här om dagen hade vi vaktmästaren här hemma för han skulle fixa lite grejer. Mamma, vad heter han, vad gör han här, ska han hem nu, varför gör han så? Vaktmästaren var precis brevid henne så det hade varit lättast om hon hade frågat honom... Har beställt en bok som heter Stora frågeboken, tänkte att man kanske med hjälp av den kunde ge lite bättre svar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!